این تویوتا لندکروز "جدید" برای تلاش های بشردوستانه است
نویسنده: کول پنینگتون : شاید انتظار نداشته باشید که غلظت بالایی از لندکروزرهای سری 70 را در ژنو، سوئیس پیدا کنید. شبکه جادهای بکر این شهرستان چیزی جز اقدامات سختگیرانه نیست. ژنو همچنین محل استقرار سازمان ملل متحد، کمیته بینالمللی صلیب سرخ و مجموعهای از سازمانهای کمکهای بشردوستانه است که در شدیدترین مناطق جهان فعالیت میکنند. به عبارت دیگر، ژنو مکان مناسبی برای عرضه GDJ76 است. در حالی که ممکن است شبیه یک کلاسیک به نظر برسد، این لندکروز جدید ساخته شده توسط سهامداران تویوتا جبل الطارق، اصلاح کننده و توزیع کننده خودروهای ناوگان تویوتا است که سپس SUV ها را منحصراً به سازمان های کمک های بشردوستانه مانند موارد ذکر شده می فروشد.
تویوتا جبل الطارق ، نوع "واگن" در سری 70 را به فروش می رساند که به لطف صندلی سربازان در عقب، برای حمل 10 سرنشین پیکربندی شده است. این وسیله نقلیه ای است که احتمالاً با لباس سازمان ملل در اخبار دیده اید.
GDJ76 جدید دارای همان رفتار به روز شده نسخه های استرالیایی و JDM "غیر نظامی" معاصر است، اما از بسیاری از امکانات رفاهی موجود مانند چراغ های جلوی خودکار (GDJ76 مجهز به لامپ های هالوژن اولیه)، خوشه سنج دیجیتال، یا یک صفحه نمایش لمسی است. رنگ سفید مشخص و اسنورکل مشکی نیز از HZJ76ویژگی های این خودرو است.
نیروبخش GDJ76 جدید از سهامداری تویوتا جبل الطارق، موتور 1GD-FTV، یک موتور 2.8 لیتری چهار سیلندر دیزلی است که به گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل شده است. این همان جایی است که پیشرفتهای عمده رخ میدهد – به گفته TGS، مصرف سوخت 30 درصد نسبت به مدل قبلی 6 سیلندر 1HZ افزایش یافته است و قدرت نیز از 129 اسب بخار به 201 اسب بخار رسیده است. آلایندگی ها 30 درصد کاهش یافته است و این به GDJ76 اجازه می دهد تا استانداردهای آلایندگی یورو4 را که برای کار در برخی از کشورهایی که کامیون در آنها خدمت می کند، برآورده کند.
توجه به این نکته مهم است که GDJ76 لزوما جایگزین HZJ76 نیست. تولید این دو مدل به صورت موازی حداقل برای یک سال ادامه خواهد داشت و مشتریان TGS همچنان می توانند HZJ76 را با وجود پیشرفت های قابل توجه GDJ76 سفارش دهند. مشخص نیست که تویوتا چه زمانی و آیا HZJ76 را به طور کامل کنار خواهد گذاشت.
سخنگوی TGS خاطرنشان کرد که فضای داخل محفظه موتور با GDJ76 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، به این معنی که آنها باید برای برخی از خواستههای سازمانهای کمکرسان مانند باتریهای دوگانه، دینامهای بزرگتر و سیستمهایی که کار میکنند، راهحلی مهندسی ارائه دهند. مانند خاموش کردن قدرت موتور برای یخچال (حاوی واکسن)
از هماکنون، تحویل GDJ76 به سازمانهای کمکرسان در ماه مارس آغاز میشود و به گفته TGS، سازمان ملل متحد در میان اولین مشتریان با سفارش ناوگان قابل توجه است.